Monday, 27 February 2012

Mata Bengkak

Aku sakit mataaaaa!!!!!!

Tiba2 je bangun pagi aku rasa mata aku macam lain macam.. Ingatkan biasa2 jer.. Laki aku cakap mata aku merah n bengkak...

Sekali tengok kat cermin??? Aah bengkak macam kena gigit tebuan pulak.. Dah lama tak kena sakit mata ni.. Aku pun taktau kenapa boleh jadi.. Sebab semalam aku sihat walafiat je..

Aku memang plan nak ambik mc or el je sebab nak jaga mya.. Kebetulan pulak dengan aku pun sakit.. So bolehlah save cuti aku..

Esok aku memang cuti.. Dah apply siap2 masuk portal.. Aku nak bawak mya cucuk.. Sebab last week kan tak boleh cucuk... Dia demam.. So oklah kan.. Aku mata je sakit, nasib baik badan kepala semua ok..

Tadi nak confirm dengan kawan aku kakasma sakit mata dapat mc tak.. Dia cakap doc mesti bagi.. Paling lama seminggu.. Paling kejap pun 2-3 hari.. Lama gak tu.. Perhhh bosan aku duduk rumah..

Laki aku siap cakap kalau dapat mc seminggu, dia nak hantar aku balik kampung.. Sebab aku nak buat apa duduk sini.. Lagipun minggu ni memang aku balik sebab kazen aku kahwin..

Aku cakap tak payahlah membazir duit.. Balik kampung koman2 rm100 duit minyak tol je.. Nanti jumaat ni balik lagi.. Biarlah berjimat cermat sebab duit pun tak berapa nak ada... So aku cakap balik sekali je nanti..

Tadi gi klinik, sekali la bawak mya, doc terus cakap dia bagi mc 2 hari.. Makan antibiotic yang dia bagi tu.. Eye drop pun jangan lupa pakai.. Ubat sakit mata je sampai 4 jenis.. Banyak betul.. Dia cakap kalau tak baik gak, nanti datang balik.. Means dapat mc lagi la kan??

Best gak ae dapat cuti free ni.. Tapi tak boleh nak kemana2 la kang berjangkit dengan orang lain pulak..

Oklah, nak rest pulak.. Berat je mata ni nak bukak.. Daaaa

No comments: